Vyvarujte sa zlozvykov po cvičení

Adela Jasenovcova

Práve ste docvičili. Výkon je však len jednou zo súčastí zdravého životného štýlu. Nekazte si ho častými zlozvykmi, ktoré vám ho môžu úplne zmariť. Nemáte niektorý z týchto zlozvykov aj vy?

Vyvarujte sa zlozvykov po cvičení
Zdroj: Stevepb/Pixabay.com, CC0
2. JUL 2018

Je jedno, aký šport robíte. Hýbete sa a to je dôležité. Pokiaľ výdaj prevyšuje príjem, ešte aj klesá vaša telesná hmotnosť. Niekedy to ide menej, inokedy viac.

Úspech ale záleží od mnohých faktorov, ktoré môžete vedome ovplyvniť. Patria medzi ne aj časté zlozvyky, hriechy, ktorých sa dopúšťa aj športovec. Ak chcete byť konzistentní vo svojom postupe, snažte sa vyvarovať najmä týchto:

  1. Hydratácia

Ľudia zabúdajú po tréningu piť. Telo predsa potrebuje doplniť stratené minerály a vitamíny, ktoré odišli spolu s odpadom počas tréningu z tela von. Väčšina ľudí je až chronicky dehydratovaná. Niektoré zdroje uvádzajú, že by ste mali vypiť 1,5 – 2 litre vody denne, ak však podávate športový výkon, potrebujete prijať viac tekutín. Záleží to ale aj od sezóny, zdravotného stavu a veku.

pitnyrezim

  1. Nezdravá kalorická bomba

Najväčší problém dnešnej doby. Ľudia sa odmeňujú za dobrý výkon, ide o tzv. emocionálne pokrytie potrieb prostredníctvom jedla. Častokrát si ho odôvodňujú tým, že športovali, môžu si dať viac alebo aj trochu zhrešiť v podobe nezdravých jedál. Opak je pravdou.

Nielenže je to zlozvyk, ale na dôvažok ešte aj priberú. Samozrejme vrcholoví športovci si takýto husársky kúsok môžu z času na čas dovoliť, ale pre bežne pohybujúcich sa ľudí, je tento prehrešok nevhodný. V závislosti od aktivity, treba doplniť vyvážené množstvo sacharidov a bielkovín. Mali by byť ľahko stráviteľné s menším obsahom tuku, aby sa svaly mohli začať regenerovať.

Ak si chcete dať zdravé sladkosti po tréningu, vyskúšajte napríklad cereálne tyčinky od MAX SPORT

  1. Strečing

Na zvyšovanie kapacity svalov potrebujete svaly nielen naberať, ale aj naťahovať. Po kvalitnom strečingu sa svaly lepšie dajú do poriadku a mali by ste pocítiť aj ich výkon pri ďalšom tréningu. To však treba robiť pravidelne, vždy si nájsť čas pokojne aj na 10-15 minútový strečing.

  1. Hygiena

Veľmi citlivá téma. Je žalostné, koľko ľudí ju nepovažuje za samozrejmosť. Pravidelné čistenie náradia, podložky na cvičenie, či strojov by malo byť základom pred aj po cvičení. Najmä ak cvičíte v spoločných priestoroch a striedate sa.

Nie je nič horšie, ako sadnúť na spotený stacionárny bicykel alebo si ľahnúť na nevyčistenú karimatku. Rovnakú pozornosť venujte aj svojmu telu. Mali by ste k nemu pristupovať ako ku chrámu, nielen ako k mäsu a kostiam. Čisté telo tvorí základ pre dobrý tréning.

muz v sprche

  1. Povinná jazda

Šport a pohyb by mal byť každodennou súčasťou. Neznamená to, že si idete počas dňa hodinu zabehať a potom už len presedíte pri tablete alebo preležíte na gauči. Aj keď máte sedavé zamestnanie, skúste každú hodinu vstať, prejsť sa, načapovať si vodu, ísť na 5 minút na vzduch, prípadne hore-dole schodmi. Spravte si z pohybu zvyk, rutinu, ktorá sa stane súčasťou životného štýlu.

  1. Pravidelné posty

Pochváľte sa. Nikdy neviete, koho budete svojimi príspevkami inšpirovať k cvičeniu. Zdieľajte na sociálnych sieťach a nechajte sa vidieť. Možno práve vaša kamarátka uvarí doma konečne zdravú večeru alebo kamarát konečne obuje tenisky a pôjde behať.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Vyvarujte sa zlozvykov po cvičení

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2060
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.